ویدئوآرت و رویکرد هنرمندان ایرانی
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
- نویسنده سحر فتاحی
- استاد راهنما شهاب الدین عادل
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1388
چکیده
ویدئوآرت در ایران به تاخیری سه دهه ای وارد شد و رویکردهای متاووتی را در ایران داشته است. این رساله بر آن است تا نخست ظهور ویدئو و یژگیهای آن را مورد بررسی قرار داده و با مطالعه آثار برتر دنیا مقایسه ای تطبیقی با آن چه در ایران برای ویدئوآرت پیش آمد را انجام دهد.ویژگیهای متفاوتی که ویدئوآرت داراست در رویکردهای متفاوتی که به آن شده است تاثیر داشته است که در این رساله بررسی شده است.
منابع مشابه
لباس به مثابه اثر هنری: رویکرد هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های دهه ی 1380*
چکیده لباس از دیرباز در زندگی بشر حضور داشته ولی در دوران معاصر علاوه بر کارکردهای سنتی، کارکرد رسانهای و ارتباطی نیز پیدا کرده، بهطوری که هنرمندان از آن به مثابه اثر هنری در بیان مفاهیم مورد نظر خود بسیار بهره میجویند. در ایران نیز در دهههای اخیر شاهد برگزاری نمایشگاههایی در این زمینه بودهایم و از آنا که هنرمندان فعال این رشته در ایران بسیار محدود میباشند و هیچ بایگانی منسجمی از عم...
متن کامللباس به مثابه اثر هنری: رویکرد هنرمندان ایرانی در نمایشگاه های دهه ی 1380*
چکیده لباس از دیرباز در زندگی بشر حضور داشته ولی در دوران معاصر علاوه بر کارکردهای سنتی ، کارکرد رسانهای و ارتباطی نیز پیدا کرده، به طوری که هنرمندان از آن به مثابه اثر هنری در بیان مفاهیم مورد نظر خود بسیار بهره می جویند. در ایران نیز در دهه های اخیر شاهد برگزاری نمایشگاه هایی در این زمینه بوده ایم و از آنا که هنرمندان فعال این رشته در ایران بسیار محدود میباشند و هیچ بایگانی منسجمی از عمل...
متن کاملبررسی مفهوم هویت زنانه در ویدئوآرت با رویکرد روانکاوی لاکان (مطالعهای بر آثار پیپیلوتی ریست)
یکی از نمودهای هویت زنان در جامعه، هویت جنسی آنان است که همواره در مطالعات زنان بازنگری شده است. پژوهش حاضر در نظر دارد هویت زنانه را با رویکرد روانکاوی لاکان، در ویدئوآرت بررسی کند. ویدئوآرت رسانة هنریای است که در کشاکش نظریههای زیباییشناسانهای که پس از جنگ جهانی دوم آغاز شده بود، با ابداع دوربین ویدئویی قابل حمل در دهۀ شصت میلادی متولد شد. ویدئو در تقابل با زبان نحوی و شیوۀ بیانی متعار...
متن کاملمهاجرت هنرمندان ایرانی به عثمانی: اواخر دوره تیموریان و اوایل دوره صفویه (932-811ه/1528-1409م)
تیمور با کشورگشاییهای خود عالمان و هنرمندان را از مناطق ایران، آناتولی، شامات و عراق جمعآوری کرد و به سمرقند انتقال داد. در دوره تیموریان، سمرقند و هرات به مراکز علمی و هنری تبدیل شدند. عالمان و هنرمندان زیادی در این شهرها گرد آمدند. با گسترش مناسبات فرهنگی میان ایران و آناتولی به تدریج برخی از عالمان و هنرمندان به عثمانی مهاجرت کردند. حمایت سلاطین عثمانی از مهاجران و اوضاع نابسامان داخلی ایر...
متن کاملتأثیر نگارگری ایرانی بر آثار هنرمندان قرن بیستم اروپا «مطالعه موردی هانری ماتیس»
نگاهی اجمالی به تاریخ هنر بیانگر آنست که همواره شکلگیری بسیاری از سبکهای هنری، برخاسته از غرب بوده و تاثیر تمدن ملل دیگر در ایجاد این سبکها نادیده گرفته میشود. در حالیکه تاثیر هنر و تمدن شرق را در دگرگونیهای هنری قرن بیستم که اساس اندیشه مدرن است به هیچ وجه نمیتوان نادیده گرفت. این تاثیر تا جایی است که در سدههای 19 و 20 بسیاری از هنرمندان اروپایی که به دنبال ابعاد جدیدی از تصویرگری که با...
متن کامل«خشونت کلامی» در فضای مجازی؛ مطالعۀ موردیِ اظهارنظرهای دنبالکنندگان در صفحات اینستاگرام هنرمندان ایرانی
مقاله حاضر به مطالعه پدیده خشونتکلامی در صفحات مجازی پربازدید در اینستاگرام پرداخته است. بدین منظور در گام نخست، صفحات پرطرفداری که تا زمان آغاز این پژوهش بیش از یک میلیون دنبالکننده داشتند، شناسایی شد. این صفحات متعلق به 19 سلبریتی هنری در داخل ایران است. پس از آن، اظهارنظرهای دنبالکنندگان این صفحات از منظر خشونت کلامی مورد مطالعه قرار گرفت. در این پژوهش از نظریههای ادب از براون و لوینسون ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده هنرهای تجسمی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023